A Peugeot Motocycles történeleme
Görgesse végig az idővonalat a Peugeot Motocycles történelmének megismeréséhez.
1810
A Peugeot Frères cég létrehozása.
Akkoriban a cég egy öntödévé alakított malomban gyártott acélt.
1825
A Valentinney-i üzem építése.
Ez a helyszín ma a Peugeot Motocycles központja, és itt található a mai csúcsmodell, a Peugeot Metropolis összeszerelő sora.
1890
Az első Peugeot Type 2 autó.
A Ford T modellhez hasonlóan a Peugeot is szenzációt keltett, amikor bemutatta híres Type 2 autóját.
1898
A tőzsdén bejegyezték az Automobiles & Cycles Peugeot céget.
Ettől kezdve a cég francia autó- és motorgyártónak számított.
1898
Az első Peugeot Motocycles motorkerékpár megszületése.
A 7. Nemzetközi Kerékpár- és Autókiállításon a Peugeot Motocycles bemutatta az első motorkerékpárját.
1901
ZL „Motobicyclette” motorkerékpár
A növekedés felgyorsítása érdekében a Peugeot egy új technológiai formát kezdett felfedezni, amely akkor még viszonylag ismeretlen volt: a belső égésű motort. Ezen a területen a márka két svájci szakértővel dolgozott együtt Ernest Zürcherrel és Hermann Lüthivel.
1903
2 lóerős motorkerékpár
Erősebb vázzal és új dizájnnal, ZL vagy Peugeot motorral. A váz szilárdsága és az alacsony súlypontja javította a jármű teljesítményét.
1904
Lanfranchi sebességrekordja
Vincenzo Lanfranchi – a Cenzio a beceneve – a Dourdan versenypályán több mint 123 km/órás sebességgel rekordot döntött Peugeot V2-es prototípussal.
1905
Az első motorkerékpár 45°-os „V” motorral.
A világelső V-45°-os kéthengeres motorkerékpár piacra dobása.
1907
Győzelem a man-szigeti, első Tourist Trophy versenyen
Rembrandt Fowler angol versenyző nyerte meg a versenyt Peugeot motorral szerelt Norton motorkerékpárjával.
1910
Elindul a Moto Lègère MD gyártása.
Ez a 330 köbcentis „V” motoros modell nagy siker, de hamarosan egy még jobb, a „Paris Nice” modell váltja fel. Ennek ellenére ez a modell eladási rekordot döntött, ez volt 1910 és 1913 között Franciaországban a legtöbbet eladott motorkerékpár.
1913
A Moto Lègère 2 1/2 HP Type MC „Paris Nice” gyártása is elindul.
A „Paris Nice” becenevet a túl bonyolult technikai elnevezése és az 1913 tavaszán a szabályossági teszt során aratott győzelmének köszönheti.
1914
Világrekord 122,49 km/h
Paul Péan 122 km/h-ra gyorsult motorjával, ezzel világrekordot állított be. A Peugeot „Sports Special”-ként értékesítette ezt a rekorder modellt.
1918
A hazafias Peugeot: motorok szállítása a francia hadseregnek.
Az első világháborúban a Peugeot 1069 db. motorkerékpár szállításával támogatta a francia hadsereget.
1922
Indul a Cyclo-moto CM1
Valószínűleg ez a 103 típus legrégebbi őse. A férfi és egy női változatban 110 köbcentiméteres motort fejlesztettek.
1923
A „paradicsomi” sportszezon.
A pilóta Gillard Peugeot, motorkerékpárjával megnyeri a Lyon GP-t, majd ezt követően a Francia és a Spanyol GP-n is győzedelmeskedik.
1926
P103 motorkerékpár gyártásának indulása.
Eredeti elnevezése 175K, de az októberi párizsi kiállításon átnevezték, a P104 megjelenésével való összhang érdekében. Egyhengeres, 175 köbcentiméteres motorjával ez a modell megnyerte az 1926-os Paris-Nizza között megrendezett versenyt.
1927
Elindul a P101 és a P102 gyártása
175 köbcentiméteres motorkerékpárok, amelyeket kétütemű motorral fejlesztettek szíjváltóval szereltek.
1927
A P104 gyártása is elindult
A Peugeot visszatérése a négyütemű motorhoz egy 350 köbcentis 3 sebességes motorral történt, amely előrevetítette a jövőbeli modelleket.
1927
A P105 gyártása is elindult
A nagyon várt P105-ös motort a Motorkerékpár Kiállításon mutatják be, egy modernebb vonal kezdetét jelölve.
1928
Elindult a P108 gyártása
A P108-al tér vissza a Peugeot a 250 köbcentis kategóriába.
1928
A Peugeot visszatért a 250 köbcentis osztályba.
A cég kereskedelmi sikert arat a P107, P108, P109, P110 és P111 modellekkel, 34 900 db. eladott géppel új Peugeot eladási rekordot felállítva.
1929
Elindult a P109 gyártása
Ez a típus teszi teljessé az előző évben létrehozott sorozatot és egy 175 köbcentis gazdaságos kerékpárt kínál a fő versenytársak, a Motobécane és a Monet & Goyon ellen.
1929
Elindult a P110 gyártása
A 95 kg-os P110 egyhengeres négyütemű 215 köbcentis motorral volt felszerelve, fejlesztésű.
1930
A motorozás aranykora.
Az 1930-as évek elején nagyon sikeres a Peugeot Motocycles, amely rekordeladásokról számol be: 1930-ban 18 602 darabot adtak el, ami 4 év alatt 85%-os növekedést jelent.
1931
A „Vélo-Moteur” kiemelkedő bemutatója.
A Peugeot az 1931. októberi Motorshow-n bemutatja az első „Vélo-Moteur” nevű motorkerékpárt, amely a háború utáni robogógyártás előfutára.
1931
Miss Foley első győzelme a Tour de France-on.
A nehéz körülmények ellenére, a legnagyobb bajnokokkal szemben, ennek a 26 éves lánynak sikerült kétszer megnyernie a Tour de France-t egy P107-esen. Ez a rekord bizonyítja a motorkerékpárok erejét, megbízhatóságát és könnyű kezelhetőségét, amely később más rekordokat is előre vetített.
1934
A P515. A Peugeot 1920 óta nem gyártott 500 köbcentis motorkerékpárokat.
Antoine Peugeot, – Eugène Peugeot legfiatalabb unokája – fejleszti a Peugeot legerősebb motorjait, a P515 és P517 (500 köbcentis) motorokat. Az ekkor 23 éves Antoine Peugeot, a párizsi szalon megnyitása előtt bemutatta a sajtónak a P 515-öt. Egy évvel később ez a gyönyörű gép, kilenc új sebességi világrekordot döntött meg.
1934
Nyerd meg a Bol d’Or díjat az 500 köbcentis osztályban.
Camille Narcy 62-es rajtszámú P515-ösével nyeri a Bol d’Or-t.
1939
Az 53 TM „háromkerekű” bevezetése.
Az első professzionális termék, nagy terhelhetőséget kínál a kereskedők és gyártók számára, robusztus és gazdaságos termékkel.
1945
A 100 és 125 köbcentis mopedek születése.
A háború végén a Peugeot újraindítja gyártását kis lökettérfogatú modellek sorát kínálva.
1951
A BIMA indulása.
Ez a 30 km/h-s sebességre képes motorkerékpár, 3 féle kivitelben volt elérhető: „Standard”, „Luxury” és „Grand Luxe”. A modell nagy siker, mert csendesebb és erősebb, mint versenytársa, a VéloSolex. Rövid és keskeny motorja igazi újításnak számított akkoriban.
1952
A P176 motorkerékpár nyeri a Bol d’Or díjat.
Bouin d’Orléans technikus és versenyző nyer, 89,529 km/h átlagsebességgel.
1955
Az S57B robogó.
Nagy sikert aratott, mivel robbanásszerűen megnőtt a robogók eladása Európa-szerte. Elődjétől az S55-től a kormányon elhelyezett fényszóróban különbözik.
1957
A BB2 L „Cyclomoteur” indulása.
A kerékpárbemutatón a Peugeot bemutatja BB2 L mopedjét, amely a jövő 100-as típuscsaládját vetíti előre.
1970
A 102-es és 104-es segédmotoros kerékpárok forgalomba hozatala.
Minden tulajdonságával kiegészíti a „családi 100” Peugeot segédmotoros kerékpárt. A 104-es kétüléses kivitelben is elérhető volt.
1978
Indul az SX8 Scramble motorkerékpár.
80 köbcentis katonai változatban 6500 példány készül belőle.
1979
A 105-ös moped.
A „100-as családból” utoljára született a 105-ös D változat. Fiatalosabb megjelenésű, modernebb, elektromos indítómotorral.
1980
TXE motorkerékpár belépése.
A kis, 80 ccm-es enduró, a japánokkal való piaci versenyre készült.
1984
ST robogó indulása.
Az ST a Honda motorját kölcsönzi, de vadonatúj teleszkópos villát használ a nagyobb kényelem érdekében.
1985
X125 LC motorkerékpár indulása.
A divatos megjelenéssel ennek a 125 köbcentis endurónak a felszereltségi szintje közel áll a japán versenytársakhoz.
1990
Új modell az SV robogó.
Az elegáns és komfortos 125 köbcentis SV az idősebb vásárlóknak készült.
1996
2. Párizs-Saigon közötti verseny.
A 40 évvel korábbi első rally után, a Champagne régió három versenyzője megismétli a történetet a Squab 50 köbcentis robogókon. A 3 hónapig tartó kaland immár ikonikus része a Peugeot Motocycles örökségének.
1996
Elkészül a Scoot’elec robogó.
Elektromos robogójához a Peugeot a riválisainál fejlettebb technológiát, a kadmium-nikkel akkumulátorokat választja.
1997
XP 6 motorkerékpár indulása.
A motorkerékpárt Sevillában (Spanyolország) gyártották, két kivitelt kínáltak, egy enduró és egy szupermoto változatot.
1998
Elindul az Elyseo robogó gyártása.
Az autókra jellemző esztétikai elvárásokat alkalmazza, hogy vonzza a forgalomi dugókban elakadt sofőröket.
2002
Elindul az Elystar robogó.
A Peugeot ismét újít az első olyan robogóval, amely ABS-fékrendszerrel rendelkezik.
2006
Társulás a kínai Qingqi-vel, hogy megvesse a lábát az ázsiai piacon.
A kínai Qingqi-vel való kapcsolat kulcsfontosságú ahhoz, hogy megerősítse a Csoport jelenlétét ezen a gyorsan növekvő gazdaságú kontinensen.
2013
A Peugeot Metropolis robogó piacra dobása.
A mobilitás megváltozik a Peugeot háromkerekű robogójával, amely nagyobb biztonságot nyújt.
2014
Streetzone robogó indul.
A „nagy kerekű” robogók terén szerzett know-how-jával a Steetzone minőségi szolgáltatásokat kínál. Fordított villával rendelkezik. Stílusával a Streetzone robogók, a városi és fiatal vásárlókat célozzák meg.
2014
A Django robogó.
Neo-retró megjelenésével az új Peugeot robogó az ikonikus S55-höz nyúl vissza, és mércét állít fel a még stílusosabb mobilitás terén.
2015
A Mahindra, az új érdekelt fél.
Az indiai gyártó a Peugeot robogók részvényeinek 51%-át vásárolja meg. A PSA (Peugeot Csoport) megtartja az alaptőke 49%-át és a márkaimázs használatát. Ez az együttműködés fokozza a márka nemzetközivé válását, és megnyitja az ajtót új termékek és piacok előtt.
2016
A Team Peugeot Scooters Saxoprint első történelmi győzelme a Moto3™ osztályban.
John McPhee megszerezte a Peugeot Scooters első győzelmét a Moto3™ osztályban, a brnói Cseh Köztársaság Nagydíjon.
2017
Megújul a Metropolis.
A Peugeot Metropolis minőségének megőrzése mellett fejlődik. A 13″-os kerekek új kialakítása biztosítja a sportosságot, valamint javítja a kényelmet és a kezelhetőséget.
2017
Megjelenik az új Peugeot 2.0
Az elektromos robogók úttörője, a Peugeot Motocycles egy amerikai partnerrel, Genzével szövetkezik, amely „E” robogóval képzeli el a jövőbeli mobilitást. A Genze most az első elektromos robogó, amely a legnagyobb teherbírást és egy hagyományos akkumulátort kínál az egyszerű újratöltés érdekében.
2018
Az EICMA kiállítás
A Peugeot ebben az évben ünnepli „motoros kalandjának” 120. évfordulóját.
2019
Az Urban GT Peugeot Pulsion bemutatása.
A Peugeot Pulsion a sorozat első túrarobogója, amely a Peugeot i-Cockpit által ihletett i-Connect technológiát tartalmazza. Ez az új, francia gyártmányú prémium kategóriájú motor, a csúcsminőségű felszereltség, az optimális kényelem és biztonság keveréke.
2019
Mahindra lesz a Peugeot Motocycles egyedüli részvényese.
A Mahindra & Mahindra fejlett műszaki szakértelemmel rendelkezik az iparágak széles palettáján, beleértve: a kétkerekűeket, az autógyártást, a repülőgépgyártást, a mezőgazdaságot és a szolgáltatásokat. Nemzetközi szinten, több mint 100 országban van jelen, mindenféle szinergiát létrehozva. A Peugeot Motocycles sokkal nagyobb lehetőségekkel rendelkezik, mint valaha. Az Automobiles-Peugeot autógyárral együtt, a Peugeot Motocycles követi a híres Lion (oroszlán) márkaidentitást, termékei stílusjegyeiben és arculatában.
2020
100%-ban elektromos Peugeot e-Ludix piacra dobása.
Ezt az új modellt a 2000-es években született Ludix emblematikus vonalai ihlették, és nagy teljesítményű Bosch rendszerrel szerelték fel. A Peugeot Motocycles a több mint 20 éves elektromos területen szerzett tapasztalatából adódó szakértelmet hasznosítja.
2020
Megjelenik a legújabb Peugeot Metropolis.
Prémium-orientált termékstratégiájának megfelelően a Peugeot Motocycles 2020 szeptemberében piacra dobta az új Peugeot Metropolist. Az újratervezett dizájn, tökéletes rokonságban áll az Automobiles Peugeot-val.
2020
A Peugeot Motocycles bemutatkozik Vietnamban.
Az ország egyik legnagyobb autógyártójával, a THACO-val kötött jelentős partnerségnek köszönhetően beindítja tevékenységét Vietnamban.
2021
Bemutatták a Peugeot Metropolis SW-t.
A piac legexkluzívabb háromkerekűje példátlan teherbírással, tökéletesen integrált, 54 literes hátsó csomagtartóval rendelkezik, amely kiegészül egy ülés alatti tárolórésszel. Ezt az SW változatot követi egy sportos megjelenésű GT változat, csupasz kormánnyal és állítható gázlengéscsillapítókkal.
2021
Az ikonikus Peugeot 103.
A típus 50. évfordulóját ünnepli, hatalmas érzelmi izgalmat kelt a sajtóban és a rajongók körében. Ez a moped, amely az 1970-es években egy egész generációt képviselt, még mindig a világ legszélesebb körben gyártott mopedje. A 90-es évek végén több mint 4 millió darabot gyártottak belőle.