A Peugeot Motocycles történeleme

Görgesse végig az idővonalat a Peugeot Motocycles történelmének megismeréséhez.

Peugeot Motocycles történelem 1810

1810

A Peugeot Frères cég létrehozása.

Akkoriban a cég egy öntödévé alakított malomban gyártott acélt.

Peugeot Motocycles történelem 1825

1825

A Valentinney-i üzem építése.

Ez a helyszín ma a Peugeot Motocycles központja, és itt található a mai csúcsmodell, a Peugeot Metropolis összeszerelő sora.

Peugeot Motocycles történelem 1890

1890

Az első Peugeot Type 2 autó.

A Ford T modellhez hasonlóan a Peugeot is szenzációt keltett, amikor bemutatta híres Type 2 autóját.

Peugeot Motocycles történelem 1898 1

1898

A tőzsdén bejegyezték az Automobiles & Cycles Peugeot céget.

Ettől kezdve a cég francia autó- és motorgyártónak számított.

Peugeot Motocycles történelem 1898 2

1898

Az első Peugeot Motocycles motorkerékpár megszületése.

A 7. Nemzetközi Kerékpár- és Autókiállításon a Peugeot Motocycles bemutatta az első motorkerékpárját.

Peugeot Motocycles történelem 1901

1901

ZL „Motobicyclette” motorkerékpár

A növekedés felgyorsítása érdekében a Peugeot egy új technológiai formát kezdett felfedezni, amely akkor még viszonylag ismeretlen volt: a belső égésű motort. Ezen a területen a márka két svájci szakértővel dolgozott együtt Ernest Zürcherrel és Hermann Lüthivel.

Peugeot Motocycles történelem 1903

1903

2 lóerős motorkerékpár

Erősebb vázzal és új dizájnnal, ZL vagy Peugeot motorral. A váz szilárdsága és az alacsony súlypontja javította a jármű teljesítményét.

Peugeot Motocycles történelem 1904

1904

Lanfranchi sebességrekordja

Vincenzo Lanfranchi – a Cenzio a beceneve – a Dourdan versenypályán több mint 123 km/órás sebességgel rekordot döntött Peugeot V2-es prototípussal.

Peugeot Motocycles történelem 1905 1

1905

Az első motorkerékpár 45°-os „V” motorral.

A világelső V-45°-os kéthengeres motorkerékpár piacra dobása.

Peugeot Motocycles történelem 1907

1907

Győzelem a man-szigeti, első Tourist Trophy versenyen

Rembrandt Fowler angol versenyző nyerte meg a versenyt Peugeot motorral szerelt Norton motorkerékpárjával.

Peugeot Motocycles történelem 1910

1910

Elindul a Moto Lègère MD gyártása.

Ez a 330 köbcentis „V” motoros modell nagy siker, de hamarosan egy még jobb, a „Paris Nice” modell váltja fel. Ennek ellenére ez a modell eladási rekordot döntött, ez volt 1910 és 1913 között Franciaországban a legtöbbet eladott motorkerékpár.

Peugeot Motocycles történelem 1913

1913

A Moto Lègère 2 1/2 HP Type MC „Paris Nice” gyártása is elindul.

A „Paris Nice” becenevet a túl bonyolult technikai elnevezése és az 1913 tavaszán a szabályossági teszt során aratott győzelmének köszönheti.

Peugeot Motocycles történelem 1914

1914

Világrekord 122,49 km/h

Paul Péan 122 km/h-ra gyorsult motorjával, ezzel világrekordot állított be. A Peugeot „Sports Special”-ként értékesítette ezt a rekorder modellt.

Peugeot Motocycles történelem 1918

1918

A hazafias Peugeot: motorok szállítása a francia hadseregnek.

Az első világháborúban a Peugeot 1069 db. motorkerékpár szállításával támogatta a francia hadsereget.

Peugeot Motocycles történelem 1922

1922

Indul a Cyclo-moto CM1

Valószínűleg ez a 103 típus legrégebbi őse. A férfi és egy női változatban 110 köbcentiméteres motort fejlesztettek.

Peugeot Motocycles történelem 1923

1923

A „paradicsomi” sportszezon.

A pilóta Gillard Peugeot, motorkerékpárjával megnyeri a Lyon GP-t, majd ezt követően ​​a Francia és a Spanyol GP-n is győzedelmeskedik.

Peugeot Motocycles történelem 1926

1926

P103 motorkerékpár gyártásának indulása.

Eredeti elnevezése 175K, de az októberi párizsi kiállításon átnevezték, a P104 megjelenésével való összhang érdekében. Egyhengeres, 175 köbcentiméteres motorjával ez a modell megnyerte az 1926-os Paris-Nizza között megrendezett versenyt.

Peugeot Motocycles történelem 1927 1

1927

Elindul a P101 és a P102 gyártása

175 köbcentiméteres motorkerékpárok, amelyeket kétütemű motorral fejlesztettek szíjváltóval szereltek.

Peugeot Motocycles történelem 1927 2

1927

A P104 gyártása is elindult

A Peugeot visszatérése a négyütemű motorhoz egy 350 köbcentis 3 sebességes motorral történt, amely előrevetítette a jövőbeli modelleket.

Peugeot Motocycles történelem 1927 3

1927

A P105 gyártása is elindult

A nagyon várt P105-ös motort a Motorkerékpár Kiállításon mutatják be, egy modernebb vonal kezdetét jelölve.

Peugeot Motocycles történelem 1928 1

1928

Elindult a P108 gyártása

A P108-al tér vissza a Peugeot a 250 köbcentis kategóriába.

Peugeot Motocycles történelem 1928 2

1928

A Peugeot visszatért a 250 köbcentis osztályba.

A cég kereskedelmi sikert arat a P107, P108, P109, P110 és P111 modellekkel, 34 900 db. eladott géppel új Peugeot eladási rekordot felállítva.

Peugeot Motocycles történelem 1929 1

1929

Elindult a P109 gyártása

Ez a típus teszi teljessé az előző évben létrehozott sorozatot és egy 175 köbcentis gazdaságos kerékpárt kínál a fő versenytársak, a Motobécane és a Monet & Goyon ellen.

Peugeot Motocycles történelem 1929 2

1929

Elindult a P110 gyártása

A 95 kg-os P110 egyhengeres négyütemű 215 köbcentis motorral volt felszerelve,  fejlesztésű.

Peugeot Motocycles történelem 1930

1930

A motorozás aranykora.

Az 1930-as évek elején nagyon sikeres a Peugeot Motocycles, amely rekordeladásokról számol be: 1930-ban 18 602 darabot adtak el, ami 4 év alatt 85%-os növekedést jelent.

Peugeot Motocycles történelem 1931

1931

A „Vélo-Moteur” kiemelkedő bemutatója.

A Peugeot az 1931. októberi Motorshow-n bemutatja az első „Vélo-Moteur” nevű motorkerékpárt, amely a háború utáni robogógyártás előfutára.

Peugeot Motocycles történelem 1934 Foley

1931

Miss Foley első győzelme a Tour de France-on.

A nehéz körülmények ellenére, a legnagyobb bajnokokkal szemben, ennek a 26 éves lánynak sikerült kétszer megnyernie a Tour de France-t egy P107-esen. Ez a rekord bizonyítja a motorkerékpárok erejét, megbízhatóságát és könnyű kezelhetőségét, amely később más rekordokat is előre vetített.

Peugeot Motocycles történelem 1934 P515

1934

A P515. A Peugeot 1920 óta nem gyártott 500 köbcentis motorkerékpárokat.

Antoine Peugeot, – Eugène Peugeot legfiatalabb unokája – fejleszti a Peugeot legerősebb motorjait, a P515 és P517 (500 köbcentis) motorokat. Az ekkor 23 éves Antoine Peugeot, a párizsi szalon megnyitása előtt bemutatta a sajtónak a P 515-öt. Egy évvel később ez a gyönyörű gép, kilenc új sebességi világrekordot döntött meg.

Peugeot Motocycles történelem 1934

1934

Nyerd meg a Bol d’Or díjat az 500 köbcentis osztályban.

Camille Narcy 62-es rajtszámú P515-ösével nyeri a Bol d’Or-t.

Peugeot Motocycles történelem 1939

1939

Az 53 TM „háromkerekű” bevezetése.

Az első professzionális termék, nagy terhelhetőséget kínál a kereskedők és gyártók számára, robusztus és gazdaságos termékkel.

Peugeot Motocycles történelem 1945

1945

A 100 és 125 köbcentis mopedek születése.

A háború végén a Peugeot újraindítja gyártását kis lökettérfogatú modellek sorát kínálva.

Peugeot Motocycles történelem 1951 BIMA

1951

A BIMA indulása.

Ez a 30 km/h-s sebességre képes motorkerékpár, 3 féle kivitelben volt elérhető: „Standard”, „Luxury” és „Grand Luxe”. A modell nagy siker, mert csendesebb és erősebb, mint versenytársa, a VéloSolex. Rövid és keskeny motorja igazi újításnak számított akkoriban.

Peugeot Motocycles történelem 1952

1952

A P176 motorkerékpár nyeri a Bol d’Or díjat.

Bouin d’Orléans technikus és versenyző nyer, 89,529 km/h átlagsebességgel.

Peugeot Motocycles történelem 1955 S57B

1955

Az S57B robogó.

Nagy sikert aratott, mivel robbanásszerűen megnőtt a robogók eladása Európa-szerte. Elődjétől az S55-től a kormányon elhelyezett fényszóróban különbözik.

Peugeot Motocycles történelem 1957 BB2 L

1957

A BB2 L „Cyclomoteur” indulása.

A kerékpárbemutatón a Peugeot bemutatja BB2 L mopedjét, amely a jövő 100-as típuscsaládját vetíti előre.

Peugeot Motocycles történelem 1970 Peugeot 102

1970

A 102-es és 104-es segédmotoros kerékpárok forgalomba hozatala.

Minden tulajdonságával kiegészíti a „családi 100” Peugeot segédmotoros kerékpárt. A 104-es kétüléses kivitelben is elérhető volt.

Peugeot Motocycles történelem 1978 Peugeot SX8 Scramble

1978

Indul az SX8 Scramble motorkerékpár.

80 köbcentis katonai változatban 6500 példány készül belőle.

Peugeot Motocycles történelem 1979 Peugeot 105D

1979

A 105-ös moped.

A „100-as családból” utoljára született a 105-ös D változat. Fiatalosabb megjelenésű, modernebb, elektromos indítómotorral.

Peugeot Motocycles történelem 1980 Peugeot TXE 80

1980

TXE motorkerékpár belépése.

A kis, 80 ccm-es enduró, a japánokkal való piaci versenyre készült.

Peugeot Motocycles történelem 1984 Peugeot ST

1984

ST robogó indulása.

Az ST a Honda motorját kölcsönzi, de vadonatúj teleszkópos villát használ a nagyobb kényelem érdekében.

Peugeot Motocycles történelem 1985 Peugeot X125 LC

1985

X125 LC motorkerékpár indulása.

A divatos megjelenéssel ennek a 125 köbcentis endurónak a felszereltségi szintje közel áll a japán versenytársakhoz.

Peugeot Motocycles történelem 1990 Peugeot SV 125

1990

Új modell az SV robogó.

Az elegáns és komfortos 125 köbcentis SV az idősebb vásárlóknak készült.

Peugeot Motocycles történelem 1996 Párizs-Saigon 40 éve

1996

2. Párizs-Saigon közötti verseny.

A 40 évvel korábbi első rally után, a Champagne régió három versenyzője megismétli a történetet a Squab 50 köbcentis robogókon. A 3 hónapig tartó kaland immár ikonikus része a Peugeot Motocycles örökségének.

Peugeot Motocycles történelem 1996 Peugeot Scoot-elec

1996

Elkészül a Scoot’elec robogó.

Elektromos robogójához a Peugeot a riválisainál fejlettebb technológiát, a kadmium-nikkel akkumulátorokat választja.

Peugeot Motocycles történelem 1997 Peugeot XP 6

1997

XP 6 motorkerékpár indulása.

A motorkerékpárt Sevillában (Spanyolország) gyártották, két kivitelt kínáltak, egy enduró és egy szupermoto változatot.

Peugeot Motocycles történelem 1998 Peugeot Elyseo

1998

Elindul az Elyseo robogó gyártása.

Az autókra jellemző esztétikai elvárásokat alkalmazza, hogy vonzza a forgalomi dugókban elakadt sofőröket.

Peugeot Motocycles történelem 2002 Peugeot Elystar

2002

Elindul az Elystar robogó.

A Peugeot ismét újít az első olyan robogóval, amely ABS-fékrendszerrel rendelkezik.

Peugeot Motocycles történelem 2006

2006

Társulás a kínai Qingqi-vel, hogy megvesse a lábát az ázsiai piacon.

A kínai Qingqi-vel való kapcsolat kulcsfontosságú ahhoz, hogy megerősítse a Csoport jelenlétét ezen a gyorsan növekvő gazdaságú kontinensen.

Peugeot Motocycles történelem 2013 Peugeot Metropolis

2013

A Peugeot Metropolis robogó piacra dobása.

A mobilitás megváltozik a Peugeot háromkerekű robogójával, amely nagyobb biztonságot nyújt.

Peugeot Motocycles történelem 2014 Peugeot Streetzone

2014

Streetzone robogó indul.

A „nagy kerekű” robogók terén szerzett know-how-jával a Steetzone minőségi szolgáltatásokat kínál. Fordított villával rendelkezik. Stílusával a Streetzone robogók, a városi és fiatal vásárlókat célozzák meg.

Peugeot Motocycles történelem 2014 Peugeot Django

2014

A Django robogó.

Neo-retró megjelenésével az új Peugeot robogó az ikonikus S55-höz nyúl vissza, és mércét állít fel a még stílusosabb mobilitás terén.

Peugeot Motocycles történelem Mahindra

2015

A Mahindra, az új érdekelt fél.

Az indiai gyártó a Peugeot robogók részvényeinek 51%-át vásárolja meg. A PSA (Peugeot Csoport) megtartja az alaptőke 49%-át és a márkaimázs használatát. Ez az együttműködés fokozza a márka nemzetközivé válását, és megnyitja az ajtót új termékek és piacok előtt.

Peugeot Motocycles történelem 2016

2016

A Team Peugeot Scooters Saxoprint első történelmi győzelme a Moto3™ osztályban.

John McPhee megszerezte a Peugeot Scooters első győzelmét a Moto3™ osztályban, a brnói Cseh Köztársaság Nagydíjon.

Peugeot Motocycles történelem 2017 Peugeot Metropolis

2017

Megújul a Metropolis.

A Peugeot Metropolis minőségének megőrzése mellett fejlődik. A 13″-os kerekek új kialakítása biztosítja a sportosságot, valamint javítja a kényelmet és a kezelhetőséget.

Peugeot Motocycles történelem 2017 Peugeot 2.0

2017

Megjelenik az új Peugeot 2.0

Az elektromos robogók úttörője, a Peugeot Motocycles egy amerikai partnerrel, Genzével szövetkezik, amely „E” robogóval képzeli el a jövőbeli mobilitást. A Genze most az első elektromos robogó, amely a legnagyobb teherbírást és egy hagyományos akkumulátort kínál az egyszerű újratöltés érdekében.

Peugeot Motocycles történelem 2018 Peugeot 120 éves

2018

Az EICMA kiállítás

A Peugeot ebben az évben ünnepli „motoros kalandjának” 120. évfordulóját.

Peugeot Motocycles történelem 2019 Peugeot Pulsion

2019

Az Urban GT Peugeot Pulsion bemutatása.

A Peugeot Pulsion a sorozat első túrarobogója, amely a Peugeot i-Cockpit által ihletett i-Connect technológiát tartalmazza. Ez az új, francia gyártmányú prémium kategóriájú motor, a csúcsminőségű felszereltség, az optimális kényelem és biztonság keveréke.

Peugeot Motocycles történelem Mahindra

2019

Mahindra lesz a Peugeot Motocycles egyedüli részvényese.

A Mahindra & Mahindra fejlett műszaki szakértelemmel rendelkezik az iparágak széles palettáján, beleértve: a kétkerekűeket, az autógyártást, a repülőgépgyártást, a mezőgazdaságot és a szolgáltatásokat. Nemzetközi szinten, több mint 100 országban van jelen, mindenféle szinergiát létrehozva. A Peugeot Motocycles sokkal nagyobb lehetőségekkel rendelkezik, mint valaha. Az Automobiles-Peugeot autógyárral együtt, a Peugeot Motocycles követi a híres Lion (oroszlán) márkaidentitást, termékei stílusjegyeiben és arculatában.

Peugeot Motocycles történelem 2020 Peugeot e-Ludix

2020

100%-ban elektromos Peugeot e-Ludix piacra dobása.

Ezt az új modellt a 2000-es években született Ludix emblematikus vonalai ihlették, és nagy teljesítményű Bosch rendszerrel szerelték fel. A Peugeot Motocycles a több mint 20 éves elektromos területen szerzett tapasztalatából adódó szakértelmet hasznosítja.

Peugeot Motocycles történelem 2020 Peugeot Metropolis

2020

Megjelenik a legújabb Peugeot Metropolis.

Prémium-orientált termékstratégiájának megfelelően a Peugeot Motocycles 2020 szeptemberében piacra dobta az új Peugeot Metropolist. Az újratervezett dizájn, tökéletes rokonságban áll az Automobiles Peugeot-val.

Peugeot Motocycles történelem 2020 Vietnam

2020

A Peugeot Motocycles bemutatkozik Vietnamban.

Az ország egyik legnagyobb autógyártójával, a THACO-val kötött jelentős partnerségnek köszönhetően beindítja tevékenységét Vietnamban.

Peugeot Motocycles történelem 2021 Peugeot Metropolis SW

2021

Bemutatták a Peugeot Metropolis SW-t.

A piac legexkluzívabb háromkerekűje példátlan teherbírással, tökéletesen integrált, 54 literes hátsó csomagtartóval rendelkezik, amely kiegészül egy ülés alatti tárolórésszel. Ezt az SW változatot követi egy sportos megjelenésű GT változat, csupasz kormánnyal és állítható gázlengéscsillapítókkal.

Peugeot Motocycles történelem 2021 50 éves a Peugeot 103

2021

Az ikonikus Peugeot 103.

A típus 50. évfordulóját ünnepli, hatalmas érzelmi izgalmat kelt a sajtóban és a rajongók körében. Ez a moped, amely az 1970-es években egy egész generációt képviselt, még mindig a világ legszélesebb körben gyártott mopedje. A 90-es évek végén több mint 4 millió darabot gyártottak belőle.